שאלות ותשובות נפוצות לידה2019-01-18T07:06:04+00:00
האם כדאי לסגור את ההפרדות בין הריון להריון או שטוב יותר בהריון הבא להגיע כבר עם "שרירי בטן מתוחים" (הפרדות)?2019-01-25T02:05:16+00:00

בין הריון להריון מומלץ מאוד לסגור את ההפרדות מההריון החולף, השאיפה היא שבהריון שרירי הבטן יפתחו את עצמם בדיוק במידה שהעובר צריך ולא מעבר לזה וכששרירי הבטן חוזרים למצבם הטבעי כל הריון שלך תדעי שהשרירים נפתחים בדיוק במידה הרצויה.

אנסה להמחיש לך בעזרת גומיה לשיער את ההיגיון- כשמשתמשים בגומיה ומותחים אותה לזמן קצר כשמשחררים אותה היא חוזרת בקלות להיות מכווצת. לעומת זאת אם נשאיר את הגומיה מתוחה לאורך זמן יהיה לה קשה להתכווץ שוב והיא תהיה יותר רפויה. כך, פחות או יותר, קורה בשרירי הבטן השאיפה היא לעשות סוג של restart בין הריון להריון כדי שאת ההריון הבא תוכלי להתחיל ללא הפרדות וכך לאחר ההריון יהיה יותר קל לשרירי הבטן להתכווץ חזרה שוב.

לסיכום, אם מחזירים את שרירי הבטן למצב הטבעי שלהם בין הריון להריון אז בעצם יש קצת מתיחה ושוב כיווץ, קצת מתיחה ושוב כיווץ וכן הלאה. לעומת זאת אם לא מחזירים את הבטן למצבה הטבעי לפני ההריון הבא ההפרדות נמתחת ונמתחת (גדלה וגדלה) ויהיה יותר קשה להחזיר אותה לקדמותה (זה גם מגדיל את הסיכון לבקע).

שמעתי שבמהלך ההריון צריך להזהר מהיפרדות של שרירי הבטן ושלאחר הלידה צריך לבדוק האם יש הפרדות, תוכלי להסביר מה זה הפרדות והאם צריך לטפל בה?2019-01-17T02:36:11+00:00

במהלך ההיריון שרירי הבטן 'נפתחים' במרכז הבטן (אם תדמייני אישה חטובה שרואים אצלה ריבועים תראי שבמרכז עובר פס לאורך, זה מה שנמתח) על מנת לתת מקום לעובר (זה דבר טוב, הגוף שלנו חכם מאוד).

בזמן האימונים שאת מבצעת במהלך ההריון חשוב לבצע את התרגילים בצורה נכונה על מנת שלא להגדיל את ההיפרדות מעבר למה שחשוב שיהיה לפני הלידה. כך תוכלי להחזיר את השרירים למקומם, לאחר הלידה, בקלות יחסית

אצל חלק מהנשים, שרירי הבטן לא יחזרו למקומם באופן טבעי ולכן מומלץ לבדוק לפני שמתחילים פעילות גופנית לאחר הלידה, האם יש או אין הפרדות. קיימים תרגילים הממוקדים בסגירה נכונה וטובה של ההפרדות.

אני אחרי לידה ומרגישה שאני צריכה ללכת לעיתים קרובות לשירותים, לפעמים אפילו בורח לי פיפי, מה ניתן לעשות?2019-01-17T02:34:13+00:00

במהלך הלידה רצפת האגן נפגעת – אצל חלק יותר ואצל חלק פחות.

נשים רבות לאחר לידה מרגישות את מה שתארת בשאלה, הפתרון הוא לחזק את רצפת האגן ולשמור עליה במהלך האימונים במידה וחזרת להתאמן.

אני נכנסת לטרימסטר השלישי להריון ובכל פעם שאני מתעטשת בורח לי קצת פיפי, האם זה נורמאלי?מה עושים?2019-01-17T02:32:46+00:00

בריחת שתן היא תופעה שכיחה בזמן ההריון, ומעידה על חולשה ברצפת האגן.

ככל שההריון יתקדם, הלחץ על שלפוחית השתן יהיה גבוה יותר. יש תרגילים שכדאי לעשות על מנת לחזק את ריצפת האגן, ויש תרגילים שמומלץ להימנע מהם בזמן פעילות גופנית כדי לא לפגוע ברצפת האגן.

נשימה נכונה אף היא תעזור לך בשמירה על רצפת האגן.

מתי הכי כדאי להתחיל להתאמן, כדי להכין את הגוף בצורה הטובה ביותר להריון?2019-01-09T18:13:58+00:00

מומלץ להתחיל להתאמן לפחות 3 חודשים לפני כניסתך להריון,

כך תוכלי להתחיל את ההריון עם שרירים חזקים והפעילות הגופנית במהלך ההריון תהיה לך קלה יותר.  

אני באמצע טרימסטר שני ומרגישה שאני רוצה לנוע יותר ולהכין את גופי בצורה טובה יותר לקראת הלידה, האם מאוחר מידי להתחיל אימונים?2019-01-09T18:11:11+00:00

ממש לא מאוחר. בכל שלב עדיף להתחיל זה יעשה רק טוב.

התאמת התרגילים תיעשה בהתאם למצב הגופני וליכולות שלך וכך תוכלי להכין את גופך בצורה טובה.

אני חודשיים לאחר לידה והבטן עדיין נראית כאילו שאני בחודש רביעי אפילו שאני מקפידה על תזונה, האם כושר גופני יכול לעזור?2019-01-09T18:11:20+00:00

בוודאי. בעבודה נכונה על שרירי הבטן בפרט ועל שרירי הגוף בכלל תחזרי לגזרה שלך.

ילדתי לפני חודש וחצי ואני מרגישה שהגוף חלש, קשה לי לבצע מטלות יום יומיות בבית מה ניתן לעשות?2019-01-09T18:11:36+00:00

אימון גופני שעובד על התנועות ועל השרירים הנכונים, בהם את משתמשת ביום יום, יגרום למטלות הבית להיות קלילות עבורך.

אימון גופני שממוקד בשרירים בהם את משתמשת ביום יום, יאפשר לך לטפל בתינוקך ולפעול בשגרת היום שלך בקלות.